Returns

1. Prevederi introductive

1.1 Politica de retur

1.1.1┬áAceast─â politic─â de returnare a fost creat─â ├«n conformitate cu ┬ž 2166┬ádin codul civil ╚Öi se refer─â la bunurile achizi╚Ťionate de cump─âr─âtori (denumit ├«n continuare ÔÇťcump─âr─âtorÔÇŁ) ├«n magazinul Queens (iQueens.ro), operat de Queens Store s.r.o., situat la adresa Stodoln├ş 316/2, Moravsk├í Ostrava, 702 00┬áOstrava, num─âr de identificare: 06551203, VAT num─âr de identificare: CZ06551203, ├«nregistrat─â ├«n registrul comer╚Ťului al Tribunalului Regional din Ostrava, cu num─ârul de dosar C 72332 (denumit ├«n continuare ÔÇťv├ónz─âtorÔÇŁ). Aceast─â politic─â de returnare clarific─â con╚Ťinutul, amploarea, condi╚Ťiile ╚Öi durata r─âspunderii pentru bunurile defecte achizi╚Ťionate ├«n magazinul Queens. (iQueens.ro).

1.1.2┬áAceast─â politic─â de returnare este destinat─â cump─âr─âtorilor care au achizi╚Ťionat bunuri (denumit ├«n continuare ÔÇťbunuriÔÇŁ) ├«n magazinul online al v├ónz─âtorului (denumit ├«n continuare ÔÇťonline shop). Numai partea 3┬ádin aceast─â politic─â de returnare, care descrie modul de returnare a bunurilor defecte, se aplic─â tuturor cump─âr─âtorilor. Cump─âr─âtorul┬áÔÇô antreprenorilor este o┬ápersoan─â care ├«ndepline╚Öte caracteristicile unui antreprenor ├«n conformitate cu &sec╚Ťiunea; 420┬áLegea nr. 89/2012 Sb., din codul civil (├«n continuare ÔÇťcodul civilÔÇŁ). Partea 2.5┬ádin aceast─â politic─â de returnare se aplic─â exclusiv antreprenorilor.

1.1.3┬áBunurile reprezint─â bunurile achizi╚Ťionate ├«n magazinul online Queens (iQueens.ro).

2. Drepturile dumneavoastră în caz de bunuri defecte

2.1 Ce sunt bunurile defecte

2.1.1┬áV├ónz─âtorul confirm─â cump─âr─âtorului c─â bunurile achizi╚Ťionate nu prezint─â niciun defect la livrare. ├Än special la predarea bunurilor, v├ónz─âtorul confirm─â cump─âr─âtorului┬ác─â:

a) bunurile sunt ├«n starea men╚Ťionat─â de v├ónz─âtor ├«n magazinul online (de obicei ├«n descrierea articolului) ╚Öi care este men╚Ťionat─â ├«n contractul de cump─ârare sau ├«n comand─â. ├Än cazul ├«n care o┬áastfel de dispozi╚Ťie nu exist─â, bunurile se afl─â ├«n starea la care s-ar fi a╚Öteptat pe baza anun╚Ťului publicitar al bunurilor respective sau ├«n starea descris─â de v├ónz─âtor sau de produc─âtor.,

b) bunurile sunt potrivite pentru utilizarea descrisă de vânzător în magazinul online (de obicei în descrierea articolului) sau pentru scopul pentru care sunt utilizate în mod obișnuit bunurile respective.,

c) bunurile au fost livrate într-o cantitate, greutate sau dimensiuni corespunzătoare și

d) bunurile sunt in conformitate cu reglement─ârile legale.

2.1.2 Bunurile defecte sunt acele bunuri care nu posedă niciuna dintre caracteristicile descrise mai sus în parte 2.1.1.

2.1.3 Dacă un defect apare în termen de 6 luni de la preluarea bunurilor, se consideră că bunurile erau deja defecte în momentul livrării.

2.2┬áCazuri ├«n care cump─âr─âtorul nu este ├«ndrept─â╚Ťit s─â revendice bunurile defecte

2.2.1┬áCump─âr─âtorul nu are dreptul de a reclama bunuri defecte, garan╚Ťia de calitate nu este aplicabil─â ╚Öi nici v├ónz─âtorul, nici produc─âtorul nu poart─â nici o┬áresponsabilitate:

a) pentru defecte ╚Öi bunuri v├óndute la un pre╚Ť mai mic dec├ót cel stabilit de comun┬áacord,

b) în cazul bunurilor care se uzează prin utilizare regulată,

c) în cazul unui defect care rezultă din utilizarea necorespunzătoare a bunurilor,

d) în cazul bunurilor uzate care au fost folosite în mod similar în momentul preluării lor de către cumpărător la livrare,

e) pentru defectele care rezult─â din utilizarea necorespunz─âtoare a bunurilor ╚Öi nerespectarea instruc╚Ťiunilor date de produc─âtor sau distribuitor ├«n documenta╚Ťia furnizat─â ╚Öi pe ├«mbr─âc─âminte.

2.2.2┬áAlte restric╚Ťii ╚Öi ├«ntreruperi ale garan╚Ťiei sunt posibile numai dac─â sunt indicate de c─âtre produc─âtorul sau distribuitorul bunurilor ├«n condi╚Ťiile lor de garan╚Ťie ╚Öi numai ├«n m─âsura ├«n care sunt conforme cu legisla╚Ťia ceh─â ╚Öi cu reglement─ârile legale.

2.3┬áInstan╚Ťe la care are dreptul cump─âr─âtorul ├«n caz de bunuri defecte:

2.3.1 Livrarea de bunuri noi: cumpărătorul are dreptul la o livrare de bunuri noi numai atunci când,

a) este adecvată în ceea ce privește starea defectului. În cazul în care doar o anumită piesă este defectă, cumpărătorul este eligibil pentru o înlocuire a acelei piese în conformitate cu partea 2.3.2 sau o eliminare gratuită a defectului acelei piese în conformitate cu partea 2.3.3., sau

.

b) nu este nepotrivită având în vedere starea defectului, de exemplu, dacă defectul poate fi înlăturat fără întârzieri inutile (în acest caz, cumpărătorul are dreptul la o înlăturare gratuită a defectului),

b)

c) defectul care poate fi înlăturat a apărut în mod repetat, sau

.

d) există mai multe defecte care pot fi înlăturate pe bunuri.

2.3.2┬á├Änlocuirea unei p─âr╚Ťi a unui articol (bunuri): ├Än cazul ├«n care un defect este prezent doar ├«ntr-o┬áparte a unui anumit articol (cum ar fi un ╚Öiret defect la pantofi care, ├«n rest, nu prezint─â niciun defect), cump─âr─âtorul este autorizat s─â cear─â ├«nlocuirea acelei anumite p─âr╚Ťi. De asemenea, cump─âr─âtorul este autorizat s─â cear─â un schimb ├«n cazul unor defecte repetate ale bunurilor sau dac─â exist─â mai multe defecte ├«n acele p─âr╚Ťi ale bunurilor.

.

2.3.3. Îndepărtarea gratuită a defectelor bunurilor

2.3.4┬áRetragerea din contractul de achizi╚Ťie: Cump─âr─âtorul se poate retrage din contractul de achizi╚Ťie numai atunci┬ác├ónd,

a) nu este posibil─â livrarea de bunuri noi, alternativ o┬á├«nlocuire a unei p─âr╚Ťi a unui anumit articol,

.

b) defectul este detașabil și a apărut în mod repetat, sau

.

c) există mai multe defecte care pot fi înlăturate pe articolele respective.

.

2.3.5┬áReducere adecvat─â: Cump─âr─âtorul poate solicita o┬áreducere adecvat─â numai dac─â nu i┬ás-a aplicat niciunul dintre drepturile sale din p─âr╚Ťile 2.3.1┬áÔÇô 2.3.4┬áde mai sus. Cump─âr─âtorul poate solicita ├«n continuare o┬áreducere adecvat─â chiar ╚Öi ├«n cazurile ├«n care unele dintre drepturile sale din p─âr╚Ťile 2.3.1┬áÔÇô 2.3.3┬áde mai sus au fost aplicate,┬ádar

.

a) vânzătorul nu poate furniza bunuri noi fără defecte, nu poate schimba o parte a unui articol (bunuri) sau nu poate repara bunurile, sau

b) v├ónz─âtorul nu asigur─â o┬árepara╚Ťie la timp, sau

.

c) asigurarea unei repara╚Ťii i-ar cauza cump─âr─âtorului probleme ╚Öi/sau dificult─â╚Ťi semnificative.

.

2.3.6. Drepturile de neexecutare nu se aplică cumpărătorului dacă acesta știa că bunurile erau defecte la livrare (de exemplu, dacă acest lucru a fost specificat înainte de livrare în contractul de vânzare-cumpărare sau în magazinul online) sau dacă cumpărătorul a cauzat singur defectul.

.

2.4┬áPerioada de revendicare a bunurilor defecte pentru cump─âr─âtor, garan╚Ťie de calitate

2.4.1.┬áCump─âr─âtorul are dreptul de a-╚Öi aplica dreptul pentru defectele care apar ├«n termen de 24 (dou─âzeci ╚Öi patru) de luni de la livrare. Acest lucru este valabil chiar dac─â cump─âr─âtorul nu a primit o┬álist─â de garan╚Ťie sau orice alt document de acest┬áfel.

.

2.4.2.┬áDac─â ├«n contractul de cump─ârare sau ├«n descrierea articolului din magazinul online se men╚Ťioneaz─â c─â se aplic─â garan╚Ťia de calitate pentru articolul dat, ├«n plus, dac─â se adaug─â o┬álist─â de garan╚Ťie la articol (bunuri), v├ónz─âtorul se angajeaz─â c─â bunurile sunt eligibile pentru o┬áutilizare regulat─â sau c─â bunurile ├«╚Öi vor p─âstra propriet─â╚Ťile obi╚Önuite. Garan╚Ťia de calitate poate fi oferit─â pentru o┬áparte individual─â a unui articol. Perioada de garan╚Ťie ├«ncepe la livrare, atunci c├ónd bunurile sunt preluate de c─âtre cump─âr─âtor.

.

2.4.3.┬á├Än cazul ├«n care contractul de achizi╚Ťie ╚Öi lista de garan╚Ťie, conform p─âr╚Ťii 2.4.2, men╚Ťioneaz─â perioade de garan╚Ťie diferite, este valabil─â cea mai lung─â dintre cele men╚Ťionate, cu excep╚Ťia cazului ├«n care v├ónz─âtorul ╚Öi cump─âr─âtorul convin altfel. Un acord privind o┬áperioad─â de garan╚Ťie mai scurt─â nu afecteaz─â dreptul cump─âr─âtorului de a-╚Öi revendica dreptul pentru defecte ├«n perioada prev─âzut─â la partea 2.4.1, ├«n cazul ├«n care scurtarea perioadei de garan╚Ťie nu este efectiv─â (nu este luat─â ├«n considerare).

.

2.4.4.4.┬áO┬ápro┬şclama╚Ťie specific─â privind garan╚Ťia de calitate conform p─âr╚Ťii 2.4.2┬áare acela╚Öi efect pentru bunurile v├óndute, ambalajele, instruc╚Ťiunile incluse la bunurile v├óndute sau publicitatea ├«n acord cu alte reglement─âri legale ├«n ceea ce prive╚Öte perioada pe parcursul c─âreia bunurile pot fi utilizate.

.

2.5┬áDrepturi din neexecutare pentru cump─âr─âtor┬áÔÇô ├«ntreprinz─âtor

2.5.1.┬áDrepturile cump─âr─âtorului┬áÔÇô ├«ntreprinz─âtor de neexecutare sunt reglementate prin dispozi╚Ťiile &sec; 2099┬áÔÇô 2112┬ádin codul┬ácivil.

3. Cum se returnează bunurile defecte

3. Cum se returnează bunurile defecte

3.1┬áReclama╚Ťia (anun╚Ťul) privind defectele unui articol (bunuri)

.

3.1.1┬áCump─âr─âtorul este obligat s─â returneze (anun╚Ťe) bunurile defecte ╚Öi/sau defectele de pe bunuri ├«n magazinele v├ónz─âtorului enumerate ├«n partea 4┬áa acestei politici de returnare sau la adresa indicat─â de v├ónz─âtorÔÇÖs. ├Än cazul ├«n care un alt furnizor destinat repara╚Ťiilor este listat ├«n lista de garan╚Ťie, care este situat mai aproape de cump─âr─âtor sau direct la unul dintre magazinele v├ónz─âtorului, cump─âr─âtorul are dreptul de a face repara╚Ťia bunurilor sale defecte ╚Öi/sau a defectelor la bunuri la furnizorul┬ádat.

.

3.1.2.┬áCump─âr─âtorul este obligat s─â trimit─â bunurile destinate return─ârii la v├ónz─âtor, alternativ la antreprenorul specificat, f─âr─â ├«nt├órzieri inutile dup─â ce cump─âr─âtorul a trimis cererea sa de garan╚Ťie. Perioada ├«n care cump─âr─âtorul ├«nt├órzie s─â returneze bunurile defecte v├ónz─âtorului nu este inclus─â ├«n perioada de garan╚Ťie conform p─âr╚Ťii┬á3.3.1.

.

3.3.1┬áV├ónz─âtorul va stabili imediat returul prezentat de cump─âr─âtor, alternativ ├«n termen de trei zile lucr─âtoare ├«n cazul cazurilor complicate. Aceast─â perioad─â nu con╚Ťine timpul care ar putea fi necesar pentru a evalua ├«n mod profesionist defectul (defectele) dat(e). V├ónz─âtorul este autorizat s─â solu╚Ťioneze returul ├«n timp util ╚Öi f─âr─â ├«nt├órzieri inutile, alternativ ├«n termen de 30┬áde zile de la data la care returul a fost prezentat de c─âtre cump─âr─âtor. V├ónz─âtorul va informa cump─âr─âtorul cu privire la solu╚Ťionarea returului prin telefon ╚Öi/sau prin trimiterea protocolului de retur conform p─âr╚Ťii┬á3.3.2.

.

3.3.2.┬áPentru decontarea returului pentru cump─âr─âtor, v├ónz─âtorul este autorizat s─â ├«ntocmeasc─â un protocol de retur conform &sec╚Ťiunii; 19┬áalin. 1┬áLegea nr. 634/1992 Sb. pentru protec╚Ťia consumatorilor, care s─â cuprind─â cel┬ápu╚Ťin:

.

a) data primirii listei de defecte;

>

.

b) motivele return─ârii;

b) motivele return─ârii;

c) modalitatea de solu╚Ťionare a returului solicitat─â de consumator;

.

d) rezultatul inspec╚Ťiei bunurilor returnate de c─âtre v├ónz─âtor sau o┬áalt─â parte contractant─â (produc─âtor sau distribuitor de bunuri);

.

e) justificarea legitimit─â╚Ťii ╚Öi modalitatea de solu╚Ťionare (reparare sau schimb de bunuri);

.

f) justificarea refuzului de returnare.

.

V├ónz─âtorul este obligat s─â trimit─â protocolul de retur cump─âr─âtorului ├«n form─â scris─â la adresa acestuia men╚Ťionat─â ├«n anun╚Ťul de reclama╚Ťii pentru defecte al cump─âr─âtoruluiÔÇÖs. V├ónz─âtorul poate, de asemenea, s─â dispun─â trimiterea protocolului de retur la adresa de e-mail a cump─âr─âtorului.

.

3.3.3.┬áObliga╚Ťia de a ├«ntocmi protocolul de retur se aplic─â ╚Öi altor persoane implicate ├«n repararea defectului.

.

3.3.4.┬áCump─âr─âtorul este obligat s─â ridice bunurile ├«n termen de o┬álun─â de la solu╚Ťionarea returului, iar dac─â returul a fost solu╚Ťionat mai t├órziu, ├«n termen de o┬álun─â de la data la care a fost notificat cu privire la solu╚Ťionare, cu excep╚Ťia cazului ├«n care v├ónz─âtorul ╚Öi cump─âr─âtorul nu convin altfel. ├Än cazul ├«n care cump─âr─âtorul nu ridic─â bunurile ├«n perioada men╚Ťionat─â, v├ónz─âtorul are dreptul de a percepe costuri de depozitare ╚Öi, dac─â este cazul, v├ónz─âtorul va avea dreptul de a vinde bunurile date ├«n conformitate cu termenii ╚Öi condi╚Ťiile magazinului de internet iQueens.ro ╚Öi cu codul┬ácivil.

.

3.3.5. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul convin că cumpărătorul va fi rambursat pentru returul său, suma corespunzătoare va fi rambursată în contul bancar al cumpărătorului numai după ce pachetul său ajunge înapoi la depozitul vânzătorului.

.

4. Datele de contact ale vânzătorului

4.1┬áAdresa po╚Ötal─â pentru return─âri pentru clien╚Ťii cehi ╚Öi str─âini:

Queens store, s.r.o.
U Tabulky 3020
Hala X
193 00
Praha 20
Czech Republic

4.2┬áAdresa po╚Ötal─â pentru return─âri pentru clien╚Ťii slovaci:

Queens s.r.o. Z├ísielkov┼ła.sk, Kop─Źianska 82/A, 851 01, Bratislava, Slovakia

4.3┬áMagazinele ├«n care poate fi solicitat─â garan╚Ťia ╚Öi pot fi returnate bunurile:

Queens Praha
Praha, Jindřišská 16, ZIP 110 00, Czech Republic

Queens Brno
Brno, Dvořákova 44/14, ZIP 602 00, Czech Republic

Queens Ostrava
Ostrava, Stodoln├ş 316/2, ZIP 702 00, Czech Republic

5. PREVEDERI FINALE

5.1┬áAce╚Öti termeni ╚Öi condi╚Ťii intr─â ├«n vigoare la data de 1┬áIulie,┬á2018..

Desc─ârca╚Ťi aici: Complaint form iQueens.ro┬á(PDF)